ΕΓΚΑΙΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

Κωδικός Μαθήματος:

203

Εξάμηνο:

Β' Εξάμηνο

Κατηγορία:

ΜΓΥ

Ώρες:

3

Μονάδες ECTS:

7.5


Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες:

Σε επίπεδο γνώσεων θα γνωρίζουν:

  • την έννοια της έγκαιρης παρέμβασης και τα διαφορετικά μοντέλα έγκαιρης παρέμβασης
  • το ρόλο της έγκαιρης παρέμβασης για τα βρέφη, τα νήπια και τις οικογένειες τους,
  • την αναγκαιότητα της έγκαιρης ανίχνευσης και αξιολόγησης στην έγκαιρη παρέμβασης
  • το ρόλο τη διεπιστημονικότητας στην έγκαιρη παρέμβαση
  • τις ενδείξεις για εξουθένωση στο πλαίσιο της έγκαιρης παρέμβασης και την ανάγκη διαχείρισης
  • το ρόλος της έγκαιρης παρέμβασης στη μετάβαση σε εκπαιδευτικά πλαίσια

 

Σε επίπεδο ικανοτήτων θα:

  • εντοπίζουν τις ανάγκες διαφορετικών πληθυσμών στο πλαίσιο της έγκαιρης παρέμβασης
  • περιγράφουν τρόπους ανίχνευσης συμπεριφορών και ενδείξεων που θέτουν προβληματισμούς και αναδεικνύουν την ανάγκη έγκαιρης παρέμβασης
  • περιγράφει το ρόλο διαφορετικών ειδικοτήτων και των γονέων στα προγράμματα έγκαιρης παρέμβασης
  • περιγράφουν τρόπους μετάβασης και συνεργασίας προγραμμάτων έγκαιρης παρέμβασης με εκπαιδευτικά πλαίσια

 

Σε επίπεδο δεξιοτήτων θα:

  • προτείνουν συνεργατικά προγράμματα έγκαιρης παρέμβασης που συμπεριλαμβάνουν οικογένειες και διαφορετικές ειδικότητες
  • συνδέουν αποτελέσματα ανίχνευση ή αξιολόγησης με πιθανές πρακτικές στο πλαίσιο της έγκαιρης παρέμβασης
  • αναλύουν προγράμματα έγκαιρης παρέμβασης
  • εντοπίζουν ενδείξεις εξουθένωσης στο πλαίσιο της έγκαιρης παρέμβασης

 

Περίγραμμα

  • Εννοιολογική προσέγγιση της έγκαιρης παρέμβασης. Ο ρόλος της έγκαιρης παρέμβασης για τα βρέφη, τα νήπια και τις οικογένειές τους.
  • Έγκαιρης ανίχνευση και ενδείξεις για έγκαιρη παρέμβαση
  • Βασικές αρχές μοντέλων έγκαιρης παρέμβασης με έμφαση στην οικογενειοκεντρική έγκαιρη παρέμβαση.
  • Διεπιστημονικότητα και έγκαιρη παρέμβαση.
  • Εξουθένωση γονέων και επαγγελματιών και έγκαιρη παρέμβαση
  • Παρουσίαση προγραμμάτων έγκαιρης παρέμβασης. Μελέτη περιπτώσεων.
  • Έγκαιρη παρέμβαση και μετάβαση.

 

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Παπαζαφείρη, Μ. & Αργυρόπουλος, Β. (2021). Έγκαιρη εκπαιδευτική παρέμβαση. Στο Μ. Παπαζαφείρη & Β. Αργυρόπουλος (Επιμ.) Παιδιά με σοβαρά προβλήματα όρασης και πολλαπλές αναπηρίες ή τυφλοκώφωση: Η πολυπρισματική θεώρηση της αφής στην εκπαιδευτική αξιολόγηση και παρέμβαση (σελ. 167- 178). Αθήνα: Εκδόσεις Πεδίο.
  • Lane, J., Lonnemann, G., Matthews, K., Fosnaught, R. & Lynch, K. (2024). Evaluating a rapid coaching intervention delivered remotely to families. Journal of Early Intervention, 1-19
  • Moeller M. P., Carr G., Seaver L., Stredler-Brown A., Holzinger D. (2013). Best practices in family-centered early intervention for children who are deaf or hard of hearing: An international consensus statement. Journal of Deaf Studies and Deaf Education, 18, 429–445
  • Wicks, R., Paynter, J., Adams, D. (2021). Exploring the predictors of family outcomes of early intervention for children on the autistic spectrum: An Australian cohort study. Journal of Early Intervention, 43, 3-23.

 

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  • Journal of Early Intervention