ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΑΓΩΓΗ ΒΡΕΦΩΝ ΚΑΙ ΝΗΠΙΩΝ

Κωδικός Μαθήματος:

302

Εξάμηνο:

Γ' Εξάμηνο

Κατηγορία:

ΜΕΥ

Ώρες:

3

Μονάδες ECTS:

7.5


Μαθησιακά Αποτελέσματα

Σε επίπεδο γνώσης θα είναι σε θέση να:

  • Εμβαθύνουν στην παιδαγωγική διάσταση των ψηφιακών τεχνολογιών και των ψηφιακών παιχνιδιών, αναγνωρίζοντας τις δυνατότητες ενσωμάτωσής τους στην εκπαιδευτική πρακτική.
  • Αναλύσουν ζητήματα ασφάλειας, κινδύνους και μειονεκτήματα που προκύπτουν από τη χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών, προκειμένου να διασφαλίσουν ένα ασφαλές μαθησιακό περιβάλλον.
  • Ενισχύσουν τον ψηφιακό τους γραμματισμό (digital literacy/digital capabilities).
  • Αναγνωρίσουν τον παιδαγωγικό τους ρόλο σε σχέση με τις νέες τεχνολογίες και να αναπτύξουν συμβουλευτικές δεξιότητες για την υποστήριξη γονέων και της ευρύτερης κοινότητας.
  • Κατανοήσουν τις ανάγκες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα παιδιά με ειδικές ανάγκες/αναπηρίες ή μαθησιακές δυσκολίες και πώς οι νέες τεχνολογίες μπορούν να υποστηρίξουν την εκπαίδευσή τους.

 

Σε επίπεδο δεξιοτήτων θα είναι σε θέση:

  • Αξιολογούν κριτικά τις νέες τεχνολογίες και να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις για την καταλληλότητα των τεχνολογιών στο εκπαιδευτικό τους περιβάλλον.
  • Αναγνωρίζουν και να εξαλείφουν στερεότυπα, προωθώντας την ισότητα και την ισονομία στη χρήση και την πρόσβαση στις νέες τεχνολογίες.
  • Καταγράφουν και να αναλύουν τη συμπεριφορά των παιδιών μέσω συστηματικής παρατήρησης κατά τη χρήση των νέων τεχνολογιών.
  • Ενσωματώνουν τεχνολογίες που υποστηρίζουν παιδιά με ειδικές ανάγκες/αναπηρίες ή μαθησιακές δυσκολίες στην εκπαιδευτική διαδικασία.

 

Σε επίπεδο ικανοτήτων θα είναι σε θέση:

  • Οργανώσουν χώρους με ψηφιακές τεχνολογίες ή/και να εμπλουτίσουν άλλους χώρους με ψηφιακά μέσα, σχεδιάζοντας εμπειρίες και δραστηριότητες που προάγουν την ενεργό συμμετοχή των παιδιών.
  • Συντονίζουν πρότζεκτ και βιωματικές δράσεις εντός και εκτός του παιδικού σταθμού με τη χρήση των νέων τεχνολογιών.
  • Χρησιμοποιούν τις νέες τεχνολογίες για την επικοινωνία με τους γονείς και την κοινότητα, την αξιολόγηση/τεκμηρίωση του παιδαγωγικού τους έργου και τον κριτικό τους αναστοχασμό.
  • Υποστηρίζουν παιδιά με ειδικές ανάγκες/αναπηρίες ή μαθησιακές δυσκολίες μέσω της χρήσης κατάλληλων ψηφιακών εργαλείων και τεχνολογιών.

 

Γενικές Ικανότητες

  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Προαγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

 

Περίγραμμα

Εβδομάδα 1: Εισαγωγή στις ψηφιακές τεχνολογίες στην εκπαίδευση
Εβδομάδα 2: Παιδαγωγικές θεωρίες και ψηφιακές τεχνολογίες
Εβδομάδα 3: Ψηφιακά παιχνίδια και μάθηση: οφέλη και προκλήσεις
Εβδομάδα 4: Ψηφιακός Γραμματισμός και ικανότητες για εκπαιδευτικούς
Εβδομάδα 5: Ενσωμάτωση Ψηφιακών Τεχνολογιών στην προσχολική εκπαίδευση
Εβδομάδα 6: Εισαγωγή στην Τεχνητή Νοημοσύνη στην εκπ/ση
Εβδομάδα 7: Εκπαιδευτική ρομποτική και προγραμματισμός στην προσχολική εκπαίδευση (Ι)
Εβδομάδα 8: Εκπαιδευτική ρομποτική και προγραμματισμός στην προσχολική εκπαίδευση (ΙΙ)
Εβδομάδα 9: Ψηφιακές τεχνολογίες και παιδιά με αναπηρίες
Εβδομάδα 10: Ασφάλεια και ηθικά ζητήματα στις ψηφιακές τεχνολογίες. Προώθηση ισότητας και ισονομίας στη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών
Εβδομάδα 11: Συνεργασία με Γονείς και Κοινότητα μέσω ψηφιακών τεχνολογιών
Εβδομάδα 12: Σχεδιασμός και υλοποίηση ψηφιακών δραστηριοτήτων
Εβδομάδα 13: Μελλοντικές τάσεις και προοπτικές στις ψηφιακές τεχνολογίες στην εκπαίδευση.