Μαθησιακά Αποτελέσματα
Σε επίπεδο γνώσης θα είναι σε θέση να:
- Εμβαθύνουν στην παιδαγωγική διάσταση των ψηφιακών τεχνολογιών και των ψηφιακών παιχνιδιών, αναγνωρίζοντας τις δυνατότητες ενσωμάτωσής τους στην εκπαιδευτική πρακτική.
- Αναλύσουν ζητήματα ασφάλειας, κινδύνους και μειονεκτήματα που προκύπτουν από τη χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών, προκειμένου να διασφαλίσουν ένα ασφαλές μαθησιακό περιβάλλον.
- Ενισχύσουν τον ψηφιακό τους γραμματισμό (digital literacy/digital capabilities).
- Αναγνωρίσουν τον παιδαγωγικό τους ρόλο σε σχέση με τις νέες τεχνολογίες και να αναπτύξουν συμβουλευτικές δεξιότητες για την υποστήριξη γονέων και της ευρύτερης κοινότητας.
- Κατανοήσουν τις ανάγκες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα παιδιά με ειδικές ανάγκες/αναπηρίες ή μαθησιακές δυσκολίες και πώς οι νέες τεχνολογίες μπορούν να υποστηρίξουν την εκπαίδευσή τους.
Σε επίπεδο δεξιοτήτων θα είναι σε θέση:
- Αξιολογούν κριτικά τις νέες τεχνολογίες και να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις για την καταλληλότητα των τεχνολογιών στο εκπαιδευτικό τους περιβάλλον.
- Αναγνωρίζουν και να εξαλείφουν στερεότυπα, προωθώντας την ισότητα και την ισονομία στη χρήση και την πρόσβαση στις νέες τεχνολογίες.
- Καταγράφουν και να αναλύουν τη συμπεριφορά των παιδιών μέσω συστηματικής παρατήρησης κατά τη χρήση των νέων τεχνολογιών.
- Ενσωματώνουν τεχνολογίες που υποστηρίζουν παιδιά με ειδικές ανάγκες/αναπηρίες ή μαθησιακές δυσκολίες στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Σε επίπεδο ικανοτήτων θα είναι σε θέση:
- Οργανώσουν χώρους με ψηφιακές τεχνολογίες ή/και να εμπλουτίσουν άλλους χώρους με ψηφιακά μέσα, σχεδιάζοντας εμπειρίες και δραστηριότητες που προάγουν την ενεργό συμμετοχή των παιδιών.
- Συντονίζουν πρότζεκτ και βιωματικές δράσεις εντός και εκτός του παιδικού σταθμού με τη χρήση των νέων τεχνολογιών.
- Χρησιμοποιούν τις νέες τεχνολογίες για την επικοινωνία με τους γονείς και την κοινότητα, την αξιολόγηση/τεκμηρίωση του παιδαγωγικού τους έργου και τον κριτικό τους αναστοχασμό.
- Υποστηρίζουν παιδιά με ειδικές ανάγκες/αναπηρίες ή μαθησιακές δυσκολίες μέσω της χρήσης κατάλληλων ψηφιακών εργαλείων και τεχνολογιών.
Γενικές Ικανότητες
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
- Προαγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περίγραμμα
Εβδομάδα 1: Εισαγωγή στις ψηφιακές τεχνολογίες στην εκπαίδευση
Εβδομάδα 2: Παιδαγωγικές θεωρίες και ψηφιακές τεχνολογίες
Εβδομάδα 3: Ψηφιακά παιχνίδια και μάθηση: οφέλη και προκλήσεις
Εβδομάδα 4: Ψηφιακός Γραμματισμός και ικανότητες για εκπαιδευτικούς
Εβδομάδα 5: Ενσωμάτωση Ψηφιακών Τεχνολογιών στην προσχολική εκπαίδευση
Εβδομάδα 6: Εισαγωγή στην Τεχνητή Νοημοσύνη στην εκπ/ση
Εβδομάδα 7: Εκπαιδευτική ρομποτική και προγραμματισμός στην προσχολική εκπαίδευση (Ι)
Εβδομάδα 8: Εκπαιδευτική ρομποτική και προγραμματισμός στην προσχολική εκπαίδευση (ΙΙ)
Εβδομάδα 9: Ψηφιακές τεχνολογίες και παιδιά με αναπηρίες
Εβδομάδα 10: Ασφάλεια και ηθικά ζητήματα στις ψηφιακές τεχνολογίες. Προώθηση ισότητας και ισονομίας στη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών
Εβδομάδα 11: Συνεργασία με Γονείς και Κοινότητα μέσω ψηφιακών τεχνολογιών
Εβδομάδα 12: Σχεδιασμός και υλοποίηση ψηφιακών δραστηριοτήτων
Εβδομάδα 13: Μελλοντικές τάσεις και προοπτικές στις ψηφιακές τεχνολογίες στην εκπαίδευση.