Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες:
Σε επίπεδο γνώσεων θα γνωρίζουν:
- την έννοια της έγκαιρης παρέμβασης και τα διαφορετικά μοντέλα έγκαιρης παρέμβασης
 - το ρόλο της έγκαιρης παρέμβασης για τα βρέφη, τα νήπια και τις οικογένειες τους,
 - την αναγκαιότητα της έγκαιρης ανίχνευσης και αξιολόγησης στην έγκαιρη παρέμβασης
 - το ρόλο τη διεπιστημονικότητας στην έγκαιρη παρέμβαση
 - τις ενδείξεις για εξουθένωση στο πλαίσιο της έγκαιρης παρέμβασης και την ανάγκη διαχείρισης
 - το ρόλος της έγκαιρης παρέμβασης στη μετάβαση σε εκπαιδευτικά πλαίσια
 
Σε επίπεδο ικανοτήτων θα:
- εντοπίζουν τις ανάγκες διαφορετικών πληθυσμών στο πλαίσιο της έγκαιρης παρέμβασης
 - περιγράφουν τρόπους ανίχνευσης συμπεριφορών και ενδείξεων που θέτουν προβληματισμούς και αναδεικνύουν την ανάγκη έγκαιρης παρέμβασης
 - περιγράφει το ρόλο διαφορετικών ειδικοτήτων και των γονέων στα προγράμματα έγκαιρης παρέμβασης
 - περιγράφουν τρόπους μετάβασης και συνεργασίας προγραμμάτων έγκαιρης παρέμβασης με εκπαιδευτικά πλαίσια
 
Σε επίπεδο δεξιοτήτων θα:
- προτείνουν συνεργατικά προγράμματα έγκαιρης παρέμβασης που συμπεριλαμβάνουν οικογένειες και διαφορετικές ειδικότητες
 - συνδέουν αποτελέσματα ανίχνευση ή αξιολόγησης με πιθανές πρακτικές στο πλαίσιο της έγκαιρης παρέμβασης
 - αναλύουν προγράμματα έγκαιρης παρέμβασης
 - εντοπίζουν ενδείξεις εξουθένωσης στο πλαίσιο της έγκαιρης παρέμβασης
 
Περίγραμμα
- Εννοιολογική προσέγγιση της έγκαιρης παρέμβασης. Ο ρόλος της έγκαιρης παρέμβασης για τα βρέφη, τα νήπια και τις οικογένειές τους.
 - Έγκαιρης ανίχνευση και ενδείξεις για έγκαιρη παρέμβαση
 - Βασικές αρχές μοντέλων έγκαιρης παρέμβασης με έμφαση στην οικογενειοκεντρική έγκαιρη παρέμβαση.
 - Διεπιστημονικότητα και έγκαιρη παρέμβαση.
 - Εξουθένωση γονέων και επαγγελματιών και έγκαιρη παρέμβαση
 - Παρουσίαση προγραμμάτων έγκαιρης παρέμβασης. Μελέτη περιπτώσεων.
 - Έγκαιρη παρέμβαση και μετάβαση.
 
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
- Παπαζαφείρη, Μ. & Αργυρόπουλος, Β. (2021). Έγκαιρη εκπαιδευτική παρέμβαση. Στο Μ. Παπαζαφείρη & Β. Αργυρόπουλος (Επιμ.) Παιδιά με σοβαρά προβλήματα όρασης και πολλαπλές αναπηρίες ή τυφλοκώφωση: Η πολυπρισματική θεώρηση της αφής στην εκπαιδευτική αξιολόγηση και παρέμβαση (σελ. 167- 178). Αθήνα: Εκδόσεις Πεδίο.
 - Lane, J., Lonnemann, G., Matthews, K., Fosnaught, R. & Lynch, K. (2024). Evaluating a rapid coaching intervention delivered remotely to families. Journal of Early Intervention, 1-19
 - Moeller M. P., Carr G., Seaver L., Stredler-Brown A., Holzinger D. (2013). Best practices in family-centered early intervention for children who are deaf or hard of hearing: An international consensus statement. Journal of Deaf Studies and Deaf Education, 18, 429–445
 - Wicks, R., Paynter, J., Adams, D. (2021). Exploring the predictors of family outcomes of early intervention for children on the autistic spectrum: An Australian cohort study. Journal of Early Intervention, 43, 3-23.
 
Συναφή επιστημονικά περιοδικά
- Journal of Early Intervention