Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτήτριες/τές 
σε επίπεδο γνώσης θα είναι σε θέση να ανακαλούν και να περιγράφουν:
- τις βασικές έννοιες που ακολουθούνται προκειμένου να διεκπεραιωθεί μια επιστημονική εργασία
 - τους διαφορετικούς ερευνητικούς σχεδιασμούς και τις μεθόδους στατιστικής ανάλυσης και ερμηνείας των αποτελεσμάτων
 
σε επίπεδο δεξιοτήτων θα είναι σε θέση να επεξηγούν και να εξάγουν συμπεράσματα σχετικά με:
- τα βήματα και τους τρόπους σχεδιασμού της επιστημονικής εργασίας
 - την επιλογή του κατάλληλου ερευνητικού εργαλείου συλλογής δεδομένων
 - την επιλογή του κατάλληλου εργαλείου και τρόπου χρήσης αναφορικά με την ανάλυση των δεδομένων
 
σε επίπεδο ικανοτήτων θα είναι σε θέση να εφαρμόζουν τα ανωτέρω ως ακολούθως:
- να συλλέγουν, διαχειρίζονται και επεξεργάζονται τα διαφορετικά είδη συλλογής και ανάλυσης των δεδομένων
 - να κατανοούν, εκτιμούν αλλά και ερμηνεύουν τα αποτελέσματα μιας επιστημονικής εργασίας
 - να προάγουν ελεύθερη, δημιουργική και επαγωγική σκέψη μέσα από διαχείριση πληροφοριών και αποτελεσμάτων που προκύπτουν από την ερευνητική εργασία
 - να παράγουν νέες ερευνητικές ιδέες πάνω σε ζητήματα ερευνητικού σχεδιασμού
 
Γενικές Ικανότητες
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
 - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις.
 - Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
 - Σεβασμός στις αρχές δεοντολογίας και ηθικής στην έρευνα,
 - Λήψη αποφάσεων
 - Αυτόνομη Εργασία
 - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
 
Περίγραμμα
- Εννοιολογική οριοθέτηση της έρευνας. Ερευνητική ορολογία. Η φύση και η διαδικασία της έρευνας. – Η Διαδικασία Διεξαγωγής Έρευνας: Χρησιμοποιώντας Ποσοτικές και Ποιοτικές Προσεγγίσεις
 - Διαδικασία αναγνώρισης, επιλογής, οριοθέτησης του ερευνητικού προβλήματος. Ανασκόπηση βιβλιογραφίας.
 - Προσδιορισμός-Διατύπωση ερευνητικού Σκοπού και Ερευνητικών Ερωτημάτων ή Υποθέσεων – Είδη μεταβλητών. Είδη υποθέσεων.
 - Ζητήματα ηθικής και δεοντολογίας της έρευνας
 - Ερευνητικοί Σχεδιασμοί: Πειραματικοί Σχεδιασμοί – Συσχετιστικοί Σχεδιασμοί – Σχεδιασμοί Δημοσκόπησης – Σχεδιασμοί Μικτών Μεθόδων
 - Ποιοτικές μέθοδοι Ι: μέθοδοι δειγματοληψίας, προσεγγίσεις/ ερευνητικοί σχεδιασμοί ποιοτικής μεθοδολογίας
 - Ποιοτικές μέθοδοι ΙΙ: μέσα για τη συλλογή δεδομένων: συνέντευξη, παρατήρηση, ζητήματα φερεγγυότητας κτλ.
 - Ποσοτικές μέθοδοι Ι: μέθοδοι δειγματοληψίας, προσεγγίσεις/ ερευνητικοί σχεδιασμοί ποσοτικής μεθοδολογίας
 - Ποσοτικές μέθοδοι ΙΙ: μέσα για τη συλλογή δεδομένων: κλίμακες μέτρησης, ερωτηματολόγιο, παρατήρηση, ζητήματα αξιοπιστίας και εγκυρότητας κτλ.
 - Ανάλυση και Ερμηνεία Δεδομένων
 - Συγγραφή και Αξιολόγηση της Έρευνας
 
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
- Airasian, P., Mills, G.E., & Gay, L.R. (2017). Εκπαιδευτική έρευνα – Ποσοτικές και ποιοτικές μέθοδοι: Ανάλυση και εφαρμογές. Προπομπός.
 - Babbie, E. (2024). Εισαγωγή στην κοινωνική έρευνα. Κριτική.
 - Bryman, A. (2014). Μέθοδοι κοινωνικής έρευνας. Gutenberg.
 - Christensen, L.B., Burke-Johnson, R., & Turner, L.A. (2024). Η επιστημονική έρευνα: Μέθοδοι, σχεδιασμός και ανάλυση. Παπαζήσης.
 - Cohen, L., Manion, L., & Morrison K. (2008). Μεθοδολογία εκπαιδευτικής έρευνας. Μεταίχμιο.
 - Creswell, J.D., & Creswell, J.W. (2019). Σχεδιασμός έρευνας – Προσεγγίσεις ποιοτικών, ποσοτικών και μεικτών μεθόδων. Προπομπός
 - Gray, D.E. (2018). Η ερευνητική μεθοδολογία στον πραγματικό κόσμο. Τζιόλας
 - Mertens, D.M. (2009). Έρευνα και αξιολόγηση στην εκπαίδευση και την ψυχολογία. Μεταίχμιο.
 - Newby, P. (2019). Μέθοδοι έρευνας στην εκπαίδευση. Πεδίο.
 - Robson, C. (2007). Η έρευνα του πραγματικού κόσμου. Gutenberg.
 - Shaughnessy, J., Zechmeister B.E., & Ζechmeister S. J. (2018). Ερευνητικές μέθοδοι στην ψυχολογία. Gutenberg.
 - Ζαφειρόπουλος, Κ., (2024). Πως γίνεται μια επιστημονική εργασία. Κριτική.